Barbora Kohoutková

barboraBarbora Kohoutková se narodila v Praze a již od raného dětství se věnovala pohybovým aktivitám, baletu, gymnastice a různým sportům.

Ve čtyřech letech udělala konkurz do přípravky Národního divadla, kde se začala i její baletní kariéra. Vystupovala nejen v dětských rolích baletních a operních představení, ale i v televizních seriálech a pohádkách. Tyto zkušenosti zformovaly její vztah k umění projevu a pohybu.

V deseti letech začala studovat na Taneční konzervatoři Praha a během jejího sedmiletého studia získala mnoho ocenění na mezinárodních baletních soutěžích jako např. Grand Prix na mezinárodní soutěži v Paříži, Zlatou medaili a Grand Prix na mezinárodní baletní soutěži v Helsinkách, Grand Prix na soutěži v New Yorku a další.

V sedmnácti letech získala angažmá jako první sólistka baletu ve Finském národním baletu, kde působila šest let. V roce 2000 ji byla udělena „Fazer Price“ a v roce 2002 „Philip Morris Best Artist Award“.

Ztvárnila mnoho rolí klasického i neoklasického repertoáru jako např. Auroru v Šípkové Růžence, Odette-Odile v Labutím jezeře, Popelku, Giselle, Modrou Balerinu v Ballet Pathétique… a měla možnost pracovat s renomovanými baletními mistry, pedagogy a choreografy.

Tančila na mnoha světových scénách a hostovala se soubory jako např. baletní soubor Milánské La Scaly, na Světovém Baletním Festivalu v Tokyu… V roce 2002, po hostování ve světové premiéře Raymondy, získala Barbora roční angažmá v Bavorském státní baletu. Pak následovalo roční působení v Bostonském baletu a na pozvání Johna Neumeiera čtyřleté angažmá v Hamburském baletu, kde působila do roku 2008.

V roce 2008 se Barbora rozhodla ze zdravotních důvodů ukončit profesionální dráhu baletky a začala se plně věnovat studiu pohybových metod Gyrotonic a Gyrokinesis. Mezitím začala působit i jako pedagog klasického tance ve školách a souborech jako je Les Ballets de Monte-Carlo, Finský národní balet, Národní divadlo v Praze, Škola anglického národního baletu, Pekingské baletní akademie, na různých letních kurzech atd.

V roce 2008 se stala certifikovanou instruktorkou GYROTONIC® a GYROKINESIS®.

Během baletní kariéry se potýkala s četnými zraněními, vyzkoušela různé druhy rehabilitačních pohybových systémů a terapií, ale až Gyrotonic a Gyrokinesis ji otevřelo cestu k sebe uzdravení. Objevila pozitivní efekt této metody na prevenci úrazů i poúrazovou rekonvalescenci a začala předávat své zkušenosti nejen tanečníkům, ale i široké veřejnosti.

Po roce intenzivní práce s metodami Gyrotonic a Gyrokinesis se v roce 2009 vrátila k profesionální taneční kariéře, od září 2010 působila rok i jako baletní mistr v Národním divadle, začala opět hostovat na mezinárodních scénách Vídeňské opery, Helsinského baletu, Tokyo baletu…jako primabalerína a hostující pedagog, v roce 2014- 2016 byla pravidelným hostem v Aalto divadle v Essenu a současně v Praze otevřela studio Art of Movement. První studio s Gyrotonic a Gyrokinesis cvičením v Čechách.

V roce 2016 s jejím prvním těhotenstvím se rozloučila s profesionální taneční kariérou a věnuje se pouze pedagogické praxi. Dále se vzdělává ve směru taneční a sportovní medicíny, nových přístupů k rozvíjení pohybové inteligence, organizuje semináře, workshopy a vede své studio.